اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۰۹۶

کنترل بهداشت محیط کار و جداسازی مواد خوراکی و شوینده

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۱۵۳
نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس تهران بر کنترل بهداشت محیط کار از جمله نظافت عمومی محل کار و چیدمان مناسب همه قسمت‌ها تأکید کرد.

نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس تهران بر کنترل بهداشت محیط کار از جمله نظافت عمومی محل کار و چیدمان مناسب همه قسمت‌ها تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران، بهرام ترامشلو با بیان این مطلب اظهار داشت: رستوران‌داران باید علاوه‌بر کنترل نحوه درست نگهداری ابزار، لوازم و تجهیزات کار، بر نوع تخته کار و ظروف مورد استفاده نیز نظارت کنند.

 

ترامشلو افزود: ضروری است واحدهای صنفی هرگز از ظروف مستعمل استفاده نکنند و در صورت تمایل برای به کار بردن ظروف یکبار مصرف از ظرف‌های با پایه گیاهی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به کنترل وضعیت ساختمانی هر رستوران، ادامه داد: برای کنترل وضعیت ساختمانی باید آشپزخانه، سردخانه، سالن پذیرایی، انبار، اتاق استراحت کارکنان، سرویس‌های بهداشتی و حمام به‌طور مداوم بررسی و از نظر بهداشتی در آمادگی کامل باشد.

 

نایب رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس تهران اضافه کرد: به‌طور قطع مصالح ساختمانی به کار رفته در سقف، دیوارها و کف باید قابل شستشو و نظافت بوده و در برابر رطوبت مقاوم باشد.

 

ترامشلو نظارت بر سیستم لوله‌کشی آب سرد و گرم را الزامی دانست و با تأکید بر اینکه همه قسمت‌های یک رستوران باید از روشنایی و تهویه مناسب برخوردار باشد، گفت: از آنجا که بیشتر مواد خوراکی مورد نیاز برای طبخ غذا در انبار نگهداری می‌شود نیاز است تا انبار هر رستوران از نظر تهویه هوا، نور و میزان رطوبت در شرایط سالم و استاندارد باشد. به همین منظور قفسه‌بندی کامل و جداسازی قفسه‌های نگهداری مواد خوراکی بسته‌بندی شده از مواد شوینده و بهداشتی الزامی است.

 

ترامشلو با تأکید بر حفظ نظافت و پاکیزگی مداوم سرویس‌های بهداشتی و کنترل دفع بهداشتی فاضلاب هر واحد صنفی یادآور شد: مدیران رستوران دقت کنند تا دفع فاضلاب طبق شرایط بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت از جمله دفع در چاه جاذب، اتصال به شبکه جمع‌آوری فاضلاب و یا بهره‌گیری از انواع تصفیه‌خانه‌های اختصاصی صورت گیرد. 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016